Mesterházy Attila, az MSZP elnöke megbukott. Persze nem most, hanem sokkal korábban. Bár 2010 óta tudatosan építette fel imázsát egy profi kommunikációs csapat, az MSZP lemondott elnöke az egyik legjobb példa arra, ha a termék nagyon nem jó, akkor hiába minden PR- és marketingkommunikációs hókuszpókusz, a végén már a válságkommunikáció sem segíthet.
Nem elég vezetőnek lenni, annak is kell látszani (Fotó: mszp.hu)
Már a 2010-es kampányban látható volt, hogy Mesterházy Attila tudatosan építkezik kommunikációs szempontból. Bár még sokszor esetlenné sikerült az akkori kampányindító beszéde, mégis lehetett látni azt a kommunikációs és retorikai háttérmunkát, amely segítette profi politikusi imázsának kialakulását. Akkori blog bejegyzésünk részletesen elemezte ezt a beszédet.
Ez a profi kommunikációs csapat elérte, hogy papír nélkül is tudjon szónokolni, megváltoztatta imázsát és folyamatosan professzionális kommunikációs eszközökkel támogatta az elmúlt négy évben.
Azonban mindez kevés. A politikus is csak egy termék, mint egy mosópor (copyright: Wermer András). El kell adni, de nem minden a csomagolás! Ha maga a termék silány, akkor egy idő után a csomagolás is lelepleződik. Jó példa erre, hogy a baloldali pártok összefogása kapcsán Mesterházy Attila nem volt hajlandó lemondani a miniszterelnök-jelöltségről, mondván, ő a legerősebb baloldali párt vezetője, őt illeti meg ez a feladat. Azonban a választókat soha nem érdekelte, hogy a belső csatározásokban ki az erősebb kutya. A választók számára egy fontos kérdés van: elhiszik-e a jelöltről, hogy lehet belőle miniszterelnök. Mesterházyról soha sem hitték el.
Pedig, ha az MSZP most leköszönő elnöke belátta volna, hogy ha egy önzetlen gesztussal átengedi a jelöltséget, akkor sokkal többet nyer, mint veszít, hiszen az elkövetkezendő negyven évben mindig hivatkozhatott volna arra, hogy ő nemcsak pártpolitikus módon gondolkodik, hanem államférfiként is. Így azonban páriává vált. Attila széles ostorcsapásokkal kergeti pártját a vég felé, elkezdődött az MSZP vesszőfutása.