Ritkán történik meg, hogy egy kommunikációs esemény elemzése kapcsán maga a provokációt elkövető szervezet bizonyítja elemzésünk helyességét. Most nem azért írunk minderről, hogy saját vállunkat veregessük, hanem azért, mert egyértelműen látszik, nincs megfelelő médiaoktatás Magyarországon, így a magyar társadalom könnyen manipulálható.
Hosszú Katinka médiaszereplésével többször is foglalkoztunk. Kiss László szövetségi kapitány szerepét legutóbbi posztunkban így értelmeztük:
„Szögezzük le. Valaki csak akkor megy el egy sajtótájékoztatóra és lesz kéretlen, de tudatos szereplője annak, aki arra kapott mandátumot, hogy hekkelje meg a sajtóesemény eredeti szándékát, vagyis az újságírók előtt képviseljen egy másik álláspontot.” - 2016.01.08., beszedirok.blog.hu
Csurka Gergely, a Magyar Úszó Szövetség sajtófőnöke a Digi Sport TV - V közép című műsorában azt nyilatkozta, hogy Kiss László megjelenése Hosszú Katinka sajtótájékoztatóján egy kommunikációs stratégia része volt. – írja a hvg.hu.
Csurka Gergely sajtófőnök, Magyar Úszó Szövetség. Kép: Digi Sport
"Volt egy olyan, hogy mi lenne, ha Laci bácsi betoppanna teátrálisan." - Csurka Gergely sajtófőnök, Magyar Úszó Szövetség, 2016.01.13., V-közép, Digi Sport
A sajtófőnök hozzátette, azonban az ott kialakult helyzettel senki nem számolt, hogy Hosszú összetépi szerződését és negyvenöt percen keresztül egy teremben lesznek a felek a sajtó kamerái előtt. Csurka szerint, ami ott történt, az már "Laci bácsi stratégiája" volt.
A szövetségi kapitány médiaszereplését Hosszú Katinka sajtótájékoztatóján sokan többféleképpen értelmezték, pedig PR szakmai szempontból egyértelmű volt a helyzet. Mindez arra mutat, hogy ma az emberek többsége nem rendelkezik mindazzal az ismerettel, ami segíthetne eligazodni a médiafelületek labirintusában. Blogunk többször is felhívta már a figyelmet, és mostani írásunkkal is ezt kívánjuk erősíteni, hogy nagyon fontos lenne, ha mindenki tanulna az iskolában médiaismeretet, amelynek keretében társadalmunk tagjai megérthetnék a média működését, manipulációs lehetőségeit és az értelmezési korlátokat. Multimediális világunkban, amikor naponta találkozunk többféle médiafelülettel (rádió, televízió, nyomtatott és online), akkor felhasználói szinten érteni kellene a média működését. Sajnos itt még nem tartunk.
A beszélgetés az alábbi képre kattintva megtekinthető. 14:25-től érdemes nézni.