A MAL Zrt. kommunikációs vesszőfutása
Magyarországon még mindig nem egyértelmű a cégvezetők számára, hogy egy válságkommunikációs helyzet rossz kezelése saját cége számára okozhat megsemmisítő elemi csapást. A MAL Zrt. menedzsmentjének amatőr hozzáállása a katasztrófahelyzet válságkommunikációs kezelésére garantáltan negatív tankönyvi példa lesz.
A MAL Zrt.-nek kutya kötelessége – és jól felfogott vállalati érdeke - lett volna azonnal sajtótájékoztatón informálni szóban és írásos közlemény formájában a médiumokon keresztül a lakosságot. Majd a kárelhárítás alatt folyamatosan rendelkezésre kellene állni a média képviselőinek szóban és írásban egyaránt. Mindemellett fel kellett volna vennie a kapcsolatot a hatóságokkal, a kormányzattal és maximális együttműködésről biztosítani őket.
Mindez nem történt meg. Így fordulhatott elő a cégvezetés részéről cinikus nyilatkozat az iszap ártatlanságáról és a slaggal való lemosás terápiás javallatáról. Így fordulhatott elő, hogy maga a belügyminiszter csapta le a magas labdát és kérte fel a cég képviselőjét arra, hogy maga merítkezzen meg a vörös iszapban. A környezetvédelmi államtitkár kommunikációja pedig kriminalizálni tudta a cég menedzsmentjét.
A lakosságra veszélyes üzemet működtető vállalat vezetése ma ennyit tud Magyarországon tenni a hiteles tájékoztatásért, a válság kommunikációs kezeléséért. Ez több mint hiba, ez több mint bűn, ez tragédia.