Hosszú Katinka hatásos sajtótájékoztatója és megtervezett PR-kommunikációja megsemmisíti Gyárfás mutyizós és alázós stílusú médiajelenlétét. A világklasszis sportolónő következetes és hiteles nyilatkozatai, valamint a profin megtervezett médiaszereplései megmutatják, hogy van élet a "kapsz 12 millió forintot és kussolj" mentalitáson túl is.
KÉP: index.hu videó
Gyárfás Tamás nagy bajban van. A médiafelületeken egyértelmű üzenet jött át: Hosszú Katinka nem korrumpálható. A Magyar Úszó Szövetség elnökének nem lehet már azzal a technikával sem megnyernie a kommunikációs csatát, hogy először felmagasztalja („Katinka állócsillag, mi földi halandók vagyunk.”), majd a földbe döngöli a világklasszis úszónőt („Attól még nagyobbá válik, ha nem érzékelteti velünk, hogy ő állócsillag”.) Természetesen a felmagasztalás retorikai eszközét is arra használta, hogy még mélyebbre taszítsa következő mondatával Katinkát. Nem segít viszont már az sem, hogy bevonja Cseh Lászlót és Kiss szövetségi kapitányt egy kis bajtársi tűzbe.
Hosszú Katinka és stábja, és minden bizonnyal férje, Shane Tusup – aki edzője, menedzsere és egyben az amerikai PR-kommunikációt készség szintjén alkalmazó szakember – számára egyértelmű, hogy csak hitelességgel, szakmai érvekkel, valamint látványos és jól időzített médiakommunikációval törheti át a mutyizós, földbedöngölős, macsó sportvezetés elhárítási rendszerét.
PR-kommunikációs tény, hogy egy sajtótájékoztató általában unalmas, a legtöbb újságíró utálja, mert a beszélő fejek monotonitása valóban a téli álmot alvó medvét hozza elő néhány perc alatt mindenkiből. Azonban, ha a sajtórendezvényt már előzetesen jól előkészítették, vagyis olyan médiaesemények történtek, amelyre reakció lehet a sajtótájékoztató, akkor sok médiumot és újságírót érdekelhet a téma. Ebben az esetben Katinka decemberi megszólalása, majd Gyárfás, Cseh László, Kiss László viszontválaszai pont az előkészítés feladatát látták el. Természetesen a profizmus csúcsa az, amikor egy nonverbális kommunikációs elemmel (szerződés összetépése) vizuálisan is megerősítik a beszélő álláspontját. Ez azért szükséges, mert ez a gesztus sokkal jobban bevésődik az emberek, a médiafogyasztók emlékezetébe, mint ezernyi szó.
Hosszú Katinka kommunikációs álláspontja és üzenete egyszerű: ne engem fizessetek (le), hanem a hátteret biztosítsátok, vagyis tegyétek a dolgotokat. Ez az üzenet nagyon jól átjön a médiafelületeken és eléggé könnyen érthető, főleg akkor, ha egy olyan társadalomban élünk, ahol a korrupció mindenki által ismert mindennapos valóság.